Om ons optimaal te kunnen focusen op goede zorg, besteden wij onze rekeningen uit. Voor vragen over betalingen, verzekeringen en dergelijke willen wij u dan ook verwijzen naar infomedics.nl.

  • Waarom zijn sommige behandelingen bij jullie duurder dan bij anderen?

    In principe zijn de prijzen bij alle tandartsen voor de verschillende behandelingen gelijk. Tijdens een tandartsbezoek kan een tandarts verschillende verrichtingen uitvoeren. De tandarts brengt deze bij de patiënt (of de verzekeraar) in rekening. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) stelt hiervoor maximumtarieven vast. Afhankelijk van de gebruikte verrichtingen bij een behandeling, zal de declaratie opgemaakt worden.

    Bij verschillende verrichtingen zal de tandarts 'materialen' en/of 'technieken' gebruiken. Voorbeelden zijn een kroon of een brug. Deze zijn meestal niet in het tarief voor een verrichting opgenomen en worden aanvullend in rekening gebracht.

    We willen uitsluitend hoogstaande en betrouwbare kwaliteit in uw mond afleveren en geloven dat dit gerealiseerd wordt door een goede samenwerking en communicatie met een in Nederland opgeleide tandtechnieker. Ons techniekwerk wordt in Nederland vervaardigd en is van uitmuntende kwaliteit.

  • Waar kan ik terecht bij klachten?

    De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het wel eens gebeuren dat u vindt dat u onjuist bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u dit met uw tandarts bespreekt.

  • Doet mijn behandeling pijn? Kan ik napijn verwachten?

    Het is onze intentie om de behandeling voor u zo pijnloos mogelijk en zo ontspannen mogelijk te laten verlopen. We verdoven in principe altijd, tenzij u dit liever niet wil. Als eventuele ongemakken en napijn te verwachten zijn krijgt u na de behandeling van ons instructies en eventueel recepten mee.

  • Ik heb angst voor tandartsbehandelingen. Waar kan ik terecht?

    Het is heel belangrijk om vertrouwen te hebben in uw tandarts. We nemen extra tijd voor u en zullen zo goed mogelijk aan u uitleggen wat er gaat gebeuren en waarom. In principe verdoven we altijd, tenzij u dit uitdrukkelijk niet zou willen. Soms zijn mensen namelijk juist erg bang voor de verdovingsprik! We spreken ook met u af dat we meteen zullen stoppen als u uw hand opsteekt. Als u wil kunt u via de koptelefoon muziek luisteren. Door te snel en oppervlakkig te ademen kunt u in paniek raken. We letten op uw ademhaling en helpen u om rustiger en dieper te ademen.

  • Hoe lang gaat de behandeling duren?

    Dit varieert nog al, afhankelijk van de behandeling. Bij het maken van de afspraak wordt meestal verteld hoe lang de behandeling zal duren. Ook kunt u hier om vragen en kunt u aangeven hoe u het graag ziet.

  • Ik ga binnenkort met vakantie. Wanneer kan ik het best een afspraak maken?

    U kunt het beste een paar weken van te voren even bellen voor uw controle. U heeft dan nog alle keus qua afspraaktijden. Mocht een gaatje gevonden worden kunt u dit nog voor uw vakantie laten behandelen en zo onbezorgd op vakantie gaan.

  • Waarom maken jullie alleen witte vullingen?

    Witte, tandkleurige vullingen zijn veel gezonder dan de grijze amalgaamvullingen waar kwik in zit. Amalgaam hecht niet aan het tandoppervlak en verzwakt daardoor de kies. Het tandkleurige composietmateriaal gaat wel een verbinding aan met uw eigen tandweefsel. Hierdoor wordt de gevulde kies juist sterker. Tenslotte wordt de kleur van de witte vulling aangepast aan uw eigen tandkleur, waardoor de reparatie bijna onzichtbaar is.

  • Krijg ik garantie op de behandelingen?

    We streven naar een kwalitatief hoog en duurzaam behandelresultaat. Het eindresultaat van de behandeling kan echter verloren gaan doordat instructies niet of niet goed worden opgevolgd of afspraken voor controle van het eindresultaat niet worden nagekomen.

    Wanneer het evident is dat het behandelresultaat of de behandelprestatie niet aan beoogde hoge kwaliteit en duurzaamheid voldoet geven we garantie.

    Onder service vallen: Inslijpen van een vulling, materiaal van een kroon binnen vijf jaar na plaatsen.

  • Kan ik ook zonder inschrijving behandeld worden?

    Wanneer u met ons contact opneemt kunt u desgewenst ook eenmalig bij ons geholpen worden. Wij zijn wettelijk verplicht om iedere patiënt te registreren. Het inschrijfproces neemt slechts een paar minuten in beslag en u zit daarna nergens aan vast. We vragen u dan om contant met ons af te rekenen. Gelieve er rekening mee te houden dat u bij ons niet kunt pinnen.

  • Hoe kan ik me inschrijven?

    Inschrijven kan telefonisch, aan de balie in de praktijk of via onze website. U kunt het beste uw BSN bij de hand hebben als u zich bij ons wil inschrijven. We kunnen daarmee uw gegevens opzoeken.

  • Hoe werken afspraken?

    We behandelen uitsluitend op afspraak. U kunt zowel telefonisch als aan de balie een afspraak maken tijdens onze openingstijden. Ook is het mogelijk via de website een afspraak aan te vragen.

  • Ik kan niet op mijn afspraak komen, wat moet ik doen?

    Gelieve zo tijdig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voor uw afspraaktijd ons een bericht te sturen, hetzij telefonisch, hetzij per email. Tandarts heeft deze afspraaktijd speciaal voor u gereserveerd. Wanneer u niet tijdig bericht geeft en uw afspraak te laat annuleert brengen we de vrijgevallen behandeltijd in rekening. Geeft u tijdig bericht dan kunnen we deze afspraaktijd nog aan een andere patiënt geven.

  • Wat zijn de algemene voorwaarden?

    Als patiënt heeft u recht op goede zorg en aandacht, informatie en privacy. Daarnaast heeft u ook de plicht om de tandarts duidelijk en volledig te informeren, zodat de tandarts een goede diagnose kan stellen en een deskundige behandeling kan geven. Het is daarom voor ons heel belangrijk dat u de gezondheidsvragenlijst eerlijk en volledig invult. U verplicht zich verder om mee te werken aan de behandeling, adviezen van de tandarts op te volgen en de rekening van de behandeling te betalen. De tandarts is verplicht u informatie te geven, toestemming voor behandeling te vragen en een medisch dossier bij te houden. Onredelijke verzoeken van een patiënt mag hij weigeren.

    Voor meer informatie: algemene voorwaarden (PDF), privacyreglement (PDF).

  • Is de praktijk ook met openbaar vervoer bereikbaar?

    De praktijk is beperkt met openbaar vervoer bereikbaar. Kijk even op de site ov9292 voor de dienstregeling van de bus. De bushalte ligt ongeveer 5 minuten lopen van de praktijk.

  • Is er parkeergelegenheid in de buurt?

    Wij hebben beperkt parkeergelegenheid op eigen terrein. Wanneer deze bezet is kunt u gebruik maken van de gratis parkeerplaatsen aan de overkant van de praktijk.

  1. Zeg de oude tandartsverzekering pas op nadat u bij de nieuwe tandartsverzekering 100% bent geaccepteerd. Denk hierbij vooral ook aan de kosten op de langere termijn.
  2. Bent u tevreden over de huidige zorgverzekering, maar wilt u toch geld besparen? Check dan of u met uw huidige verzekering kunt aansluiten bij een collectiviteitskorting. Zelfde dekking, maar met een lagere premie.
  3. Het standaard eigen risico geldt niet voor de aanvullende verzekeringen. Denk hieraan bij het maken van uw keuze voor de aanvullende verzekeringen.
  4. Verzeker uw kinderen bij de ouder met de meest uitgebreide zorgverzekering. U betaalt bijna nergens extra premie voor uw meeverzekerde minderjarige kinderen. Overweeg een vrijwillig extra hoog eigen risico op uw basisverzekering. Het is een klein gokje maar goed te overzien. Dat u minder premie gaat betalen weet u zeker, of het lucratief was weet u aan het eind van het volgende jaar.
  5. Wees voorzichtig met de budgetpolis. U bent heus wel verzekerd, maar voor een euro per maand meer kiest u wel uw eigen zorgverlener.
  6. Bewaak uw beugelbudget. Dit kan een goede reden zijn om van (aanvullende) verzekering te wisselen.
  • Help, ik heb kiespijn, wat nu?

    Tijdens de openingsuren kunt u naar de praktijk bellen en krijgt u een afspraak en kunt u meestal dezelfde dag nog langskomen. In de avond en in het weekend doen wij dienst voor onze eigen patiënten. Wanneer u bij ons ingeschreven bent als patiënt kunt u in de avond en in het weekend naar de praktijk bellen en helpen we u bij een ongeval met uw tanden of bij hevige kiespijn.

Disclaimer: Aan de informatie op deze website kunnen geen rechten ontleend worden.